RSS

Hilang arah tujuan?

"Wahai doctor yg bijaksana, apekah sbenanye saket saye?"

huhu..soklan yg selalu je ade di benak pikiran aku...tapi, pernahkah soklan itu tejawab? Belom lagi setakat ni...

5th september aritu aku di admit wad setengah hari tok wat "Marrow Bone Biopsy". Apatu? cam cuak je bunyi nye..huhu..( Mmg cuak pun sbenanye) Make osmet aku pun antala aku pagi tu ke Columbia Asia Hospital, Miri. Pkol 8.30 appoinment nye. after register, dapatla aku satu bilek bernombor 212.

"adek duduk dulu dlm bilek tu ye, pakai baju ni"

"ok"

make aku sarungla baju wad tu, tok pertame kali aku masok spital kne pakai baju wad.hehe, salunye pakai baju sendri je. Pastu aku baringla atas bed tu, on TV, layan..dlm hati "dup dap dup dap" terpikir2 camnela morrow bone tu agaknye.suspen!!

"hohho..dah kol 10 ni, mane doctor? Jadi ke x arini? nurse pun xde yg jengah bilek 212 ni, apedaa..aku windu Hospital PUTRA"

"ok gurl, kite nak wat bone marrow now. R u ok?no fever?"

ape daa doctor ni, die yg doctor die tanye aku demam ke x?adess

lepas tu aku tgok nurse tolak troly, penuh atas tu besi2, aku pun x pasti camne sbenanye bone marrow ni..arrrgh, takotnye.xde org pun yg teman, sedihnye aku. menanggung sakit seorang diri.

first skali, doctor tu check tulang pelvis, tulang yg paling lebar n besar. di tekan2, aku pun bingung ape yg die nak check.hahha.. pastu nurse kate,

"Kalo sakit bgtau ye, saket tarek nafas dlm2"
"erm, nak bius eik?"
"auk.."


Ya Allah, aku tarek nafas dalam2, saketnye bile jarum bius tu menusuk kat tulang, hanya Allah je tau..

dua tiga kali aku tarek nafas, menahan sakit. ni baru bius, camnela agaknye bone marrow tu punye saket..

" ok gurl, skang kite nak buat bone marrow pula"

"waaa"

pastu mulela aku rasekan satu tusukan yg keras kat blakg aku ni, tapi yg peliknye x saket pun..hahha, biusla sengal~~

"Crunch...crunch"

dua tiga kali aku dgr bunyi tu. doctor tgh pecahkan tulang aku.horror.pastu selesai...

selesai? aku tanye nurse, dah abeske?pastu die cam buat muke compius, aku pun compius..

"Gurl, sowi aa sowi... tadi cucuk x dapat amek sample, kite kne cucuk skali lagi, sowi aaa sowi.."

"aiiyaa.doctor, apamacam lu bikin x jadi,,suke ati lula"


Pasrah aku, skali lagi pinggul aku kne tebuk..sabo jela.Setengah jam gak doctor tu betukang kat pinggul aku tu. kali ni aku rase saket, sbb die tebuk smp dlm tulang.adess..pejam mate, tarek nafas dalam2.

ok, selesai. aku kne baring mengereng dulu sbb injured sebelah kanan. pastu aku yang kehausan ni, dgn selamba minta air kat nurse tu. hahha, xpela..mmg aku x pose.hehe

tengah hari tu, osmet aku dtg melawat. hehe, aku pun pk2 aku nak cabot kluar, sbb dok wad tu x best.diskas dgn nurse, dpt aku kluar. bukannye ape kalo aku stay, nnt satu opis aku dtg kol 3.30 katenye...arrgh, aku x suke org tgok aku saket.

caaaaabot~~

Petang tu, smpla utusan kat umah, sebakul bunga bersame buah2an dr section n PETRONITA.. hehe

mekaseh ye sume yg memberi support pade aku...thanks alot.. nurse kate seminggu lagi aku dtg balek tok review result..hoping sumting good..aku nak tau aku saket ape....tolongla..



2 comments:

Anonymous said...

i hope u get well soon ifa =)

oshienz said...

Thank Wan zu..

Post a Comment