RSS

Ditelan Mati Jiwaku, Diluah Mati Suamiku...

Salam pengakhiran Ramadhan...

Mesti ramai yg mualai sebok dgn persiapan hari raya tapi aku masih lagi dirumah sewaku, bertemankan anakchumelku. Tiada persiapn yg dibuat kerana aku xkan beraya di rumah sewa ni. Jadi rakan2, pd sesape yg berhajat ziarah raya ke rumah ku, sila panjang2kan kaki ke Melake ye..

Bile dah kahwin ni, sambutan raya mmg jauh berbeza.. Tahun lepas, disebabkan aku sdg sarat mengandung, tidakla menjadi persoalan dimana mahu beraye.. TAPI.. tahun ini x perlu aku ajukan soalan itu kerana aku jauh sudah mengerti HINT yg suamichentaku beri.. "Tahun ini ke Tanjung Malim ye.." Walopun, macam2 gimik telah adek ku buat tok mengubah pendirian suamichentaku..namun x berhasil (aku mmg dah lame pasrah.kata2nya harusku patuh, no further argument)..Kenape perlu timbul ye isu mane nak balek raye ni..bukanke sepatutnye bile kite berkahwin, maka ibubapa pasangan kita adelah ibubapa kite juge?? (BETOL, 100 markah)...

Orang akan nampak cinta kite indah...tp setiap cinta itu pasti ade kepahitan disebalik kemanisannye. Bile disebut ttg kepahitan itula..tak sanggupnye ....biarla dipendam seorang diri..tapi smp bile ye?Bile cube dibaiki, akan ade je yg x btol..kenape ye? Mungkinkah ini ujian yg tiada pengakhirannye?

Ceritenye...sepatutnye aku pulang ke kampung pada 5th Sept 2010..selepas suamichentaku pulang dr German..tapi, sbb melihat keletihannya aku x berat hati nk pulang (seperti yg aku ceritakan dlm post yg lepas).. Makenye, hari-hari terakhir ramadhan aku lalui sendirian..selalunye mase2 ni tgh sebok buat kuih goyang..kuih bahulu..alahai rindunye sume tu.. tapi aku..masih depan laptop mengarang kisah duka aku.. Tahun lepas siap buat sesi menganyam ketupat..bila memikirkan semua adek bradek dah ade dikampung lagila rase tersiat2 hati ni...

adekchentaku..len xde kejenye.. "Che pah..cdehlaa, kamu xde" ishhhh..lagila terobek2 hati bace wall postnye di Facebook...(Btol kate orang, org jenis 3/4 perangainye..kalo xde..len suasana).. tapi harini..lagila sedih..ilang segala mood aku.. adekchentaku kate.. "Ayah tanye mama, ipah x de tepon" waaaaaaaaaaaaaaa aku rase mcam nk jerit smp tingkat bawah ttu dgr..

"Mamacayang, ipah bukan xnak kol...tp ipah takot, bile dgr sore mak nnt air mate ni laju je"

Aku berhempas pulas tok kuatkan hati beraye dikampung suamichentaku kerana mammacayang, die salu pesan.."hati kene baik"..baik mak!! Ipah akan cube... walopun jiwa raga terseksa..uu uu uu

Tak kesahla kne raye kat Tanjung Malim..sbb bg aku dah xde makne rayenye pun.. sedihnye.. baju raye pun beli satu..tanpa kasut tanpa tudungnye juge..xde semangatnye nak rayaaa!!

1 comments:

Aliza said...

sabar sayang...selamat raye :)

Post a Comment