RSS
Showing posts with label Memorable event. Show all posts
Showing posts with label Memorable event. Show all posts

About my wedding, Siri I - Muffin,Cupcakes,Bahulu Kemboja


MUFFIN!!


Assalamualaikum and Hai...

ditujukan khas kepada yg sudi membaca blog iffa ni...Seperti yang tlh dijanjikan, pd post kali ni, iffa akan ceritekan about item2 yg iffa gune for wedding. Item ni termasokla material and services.

Dari mane nak mule ye. okla, pertama sekali, kite mulekan dgn "GIFT".
Gift ni ade different package. tapi main thing yg ade ialah muffin & Bahulu. Muffin yg di letakkan didlm gold box adelah cenderahati for tetamu yang datang (dewasa) manekala for kids, dapatla goodies beg yg ade variety of candies&snack.

For muffin & bahulu, iffa mendapat special offer dr AnisBakery. pelbagai variety of muffin ade. Jadi, for sesape yg berminat tok melihat sendri muffin+cupcakes+bahulu yg diproduce oleh AnisBakery, bolelah melawat ke webpagenye:

http://www.anisbakery.net/category/muffin


Tuan punye bakery ni namenye Sham and wife die Nisa. Nape jadi AnisBakery? namenye diambil sempena name anak sulung mereka... Anis yang cumil itu. Commitment Sham n Nisa towards AnisBakery ni mmgla Iffa salute. Mereka akan sedaya upaya menyiapkan ape jua permintaan customer. Yang penting skali, order bole dibuat secara online and delivery akan tros dibuat sehingga ke depan pintu rumah customer...gigih btol n harus diberi pujian...

AnisBakery ni bukan stakat buat muffin etc je..tapi juge menyediakan packaging complete with tagging sekali..mudahkan, sangat tak berkire dgn customer.Jangan lepaskan peluang menjengah webpage AnisBakery!!

------------------------------ Tamat Siri I ---------------------------------------

Raye sakan di Miri...


waaa..gemoknye aku skang ni, tension plak bile x le benti makan ni..haha. aku pasan org tgok aku pelik.ye la, makan lahap tahap tapirnyela skang ni.. well, fy allnye info, I'm on STEROID skang ni,make nafsu makan aku ni, tahap gaban pun kalah...hahha.. so slepas lost almost 10 kg mase bulan pose, aku diarahkan tok tambahkan berat badan sehingga ke berat asal aku iaitu 52 kg~~ aaaarggh..stressnye kne jadi gemok..dahla nak kawen ni.nnt kang x muat plak baju nikah. ni gamba mase malam aku pi open house umah chef yg masak kat SMTC.tempat org g wat BOSAT tu. Best bangat makanannye.aku pun layaaaanla..hehee aku pi dgn dak2 umah+syafik anak pak cik rahman..ape menu malam tu...
  • spagetti carbonara(di masak tros dr dapur)
  • kelupis+sambal(superb beb sambal die, aku tapau sambal tu dgn bekas2 die skali)
  • ayam+sotong BBQ bersame sos black pepper
  • ikan masak steam (besa gile ikan ni)
  • kek lapis (ni stdlakan kalo kat sawak)
  • air?haha ni kontreversi sket....*****
  • banyak lagila
oooo..lupe plak, dak2 yg baru join SKO pun ade gak...penuh umah..niha gambo dierang....




sronokkan weol mkn2...heheh..

nak tau x cite best di sebalek pi mkan2 ni.. alkisahnye malm tu, selepas solat maghrib, weol pun bersiap2 nak pi umah chef tu. di katenye umah nye ikot jalan Maigold, phase 1, Senadin. seareala dgn umah aku ni. weol pusing2 cari2 no. umah die tu.x jumpe2.hahha..sudahnye dh smp Senadin Phase 7..aneh!!

pastu, perot yang berkeroncong..menelefonla chef tu..soh die amek kat DPS.nak tau DPS tu ape? Kedai Dua Puluh Sen.makenye chef tu pun sampai kat DPS, weol follow chef tu kerumahnye...nak tau x..betape dekatnye umah chef tu...haha.sekangkang kera je umah die dr umah aku...seb bek food die sedap...di maafkan.salah address die bg..

Utusan Raja Sehari



Maka dengan tertepeknye kad jemputan ini di blog sy ni, sy dgn segala hormatnye, menjemput Dato/Datin, Tuan/Puan,Pak Cik/Mak Cik, mak ngah, mak lang, mak long, mak su, mak itam, mak ape ape daaa..sy sukacita menjemput semua pembaca blog ini untuk ke Majlis Perkahwinan sy, di alamat :

J9534 KESANG JAYA
JALAN KJ 1
77000 JASIN
MELAKA



Pada: 27 DISEMBER 2008 bersamaan 29 Zulhijjah 1429 H

Majlis bagi pihak lelaki pula adelah seperti yg tertera pada kad di bawah.



Kehadiran anda sume pasti membuatkan hari bahagia sy lebih bermakna.

UTP 8TH CONVOCATION - After













KoL3Ksi GambAr2 CoNvO!!

ok..selesai amek scroll, kaki aku pun tersangatla saket...all graduan pun berarak keluar dewan..hohho..
byk gak aku dapat bunge...hehe.. maceh2 ok, aku nak share dgn sume pembace blog ni...tapikan,

abg, mane bunge tok pah ni? utang2!!

ni gambar2 selepas convo....

My Convocation 24th August 2008



UTP 8TH CONVOCATION

erm..

Thank You ALLAH

hanye ucapan itu yg mampu aku lafazkan..mungkin ramai yg x mengerti kenapa? tapi aku pasti, bonda n ayahandaku mengerti...

tak banyak yang aku dapat kongsi, convo ni memberi makne yg mendalam bagi aku. tak tau camne aku nak luahkannye dlm blog ni..ape yg pasti.. aku bersyukur..dan sgt epi!!

Special thank to:

  • bonda n ayahanda
  • ibu n ayah
  • tunang tersayang
  • abg ijal n k anie
  • che na, abg ajie, che ya n ijat
  • atir
  • k ling, cica n mama cica
terima kaseh atas kehadiran di hari convo saye...sesungguhnye kehadiran kalian sume membuat convo sy lebih bermakne..

LOVE U ALL!!

UTP 8TH CONVOCATION - Before

22 August 2008||2140 pm

Crew cabin, pls be sitted for take off
Makenye pilot Flight AK 5259 memberi instruction tok take off...hati kuriang, perihal opis aku campak je keluar flight tu,hahha.Busan bile pkkan pasal opis ni. Banyak yg terpendam.arrrrgh, lantakla. lepas je isyarat safety belt off, aku on Personal book aku ni n layan CSI Miami. Malam ni aku x tau nape aku tanak tdo. maybe sbb aku rase epy, sbb aku akan jumpe family aku, tunang aku, kawan2 aku...yang penting skali aku balek sbb aku nye convo.Alhamdulillah, sempat aku merase. Layan 2 series, ehhh dah sampai..hahha...(pak cik yg dok sbelah aku tu pun layan je aku tgok CSI).Aku sampai about 0010 pm, tunggu beg adela 20 minit. pastu aku dok kat luar, tunggu tunang aku. Die smgt tol nak amek aku kat LCCT.hehhe..Thanks sayang.

Riang hati tak terkate bile nampak tunang berade btol2 depan mate. Kelu lidah tok berkate, menahan rindu yg membuak2 di jiwa...hohho, kalola syanad bace ni, mesti die tergelak2 nak muntah..ske atila, I punye blog, I punye skela...dah lame x bejiwang karat.makin nak kawen makin menjadi plak aku ni.. Jgn marah ye abg syanad~~

Aku meneruskan perjalanan ke Apartment Kasturi, bermalam dulu umah kazen aku, x larat nak direct g ipow..sian tunang aku. -TDO-

23 August 2008||1130 am

aku n tunang bergerak ke ipow, lame btol aku tinggalkan ipow, tapi xdela byk perubahan pun. Cume jalan yg x siap2 dr dulu tu, dah almost siap.UTP, masih macam dulu, sedikit perubahan. Aku tros pegi amek kunci tok homestay, nice umah tu, aku melawat juge umah sewa tunang aku.nice juge.napela kat tronoh ni umah sewa murah je...umah tunang aku tu sewanye RM250, tapi kalo std umah camtu kat MIRI..cube teka? RM700++ jilozz!! Lupe plak, abg aku ade skali ye, xdela aku jiloz g umah tunang aku berdue je. So after setel sume urusan, weol bwla abg weol mkn kat one of kdai fevret weol mase study dulu.huhu..kedai kelantan kat RnR tu.. Petang tu, aku g JJ, cari kasot tok convo, then ke GM, beli tudung ang brooch..Dahsat tol nafsu shopping aku..heheh, takpe tunang support 0/

Lewat petang n malam trip abg sulong aku smp ke tronoh pastu diikuti trip ayah plak. di sebabkan penat, x jadila weol nak g mkn2 kat lumut...tapau kat TOMYAM TROPIKA...another fevret kedai mkn!!malam tu sume kepenatan, tdo je kat Hall umah sewa tu.hahha

24th August 2008||0745 am

Dgn x mandi, aku tros kuar g teman mak ayah aku g tapau brekfast.hahha. roti canai+nasi lemak...memborong sume... anak buah aku pun ikot jugak, die tu manela ble tinggal... balek, mkn, mandi...

Tibe2....jeng,jeng,jeng

"Ipah, mak mertue ko kat depan tu!!"
"ape?"
"Che Syaripah n Che Zul kat depan tu!!"


aku blurr....aku dgn baru je menyarungkan baju keluar ke hall...astaghfirullah!! Lari aku masok dlm bilek, sarung tudung...future in law aku dah tepacak depan pintu umah..hahha...aku baru je kol tunang aku before tu, xde plak die info yg ibu ayh die nak wat lawatan mengejot ke umah sewa aku..hahha..pdanla sume org cam kelam kabot, ade org dtg wat spotcheck rupenye..hehhe..akula yg kne jemput meke masok, wat muke cam comel2 sket, tersengeh2 cam kerang busok, hahha..saje2 melawat bakal besan, bw buah tangan sket..dok borak skejap pastu meke sume balek umah tunang aku.plg dr membeli brekfast.

Pkol 1000 aku n family keluar la melawat tapak convo..Waa..."besarnye"....tapak convo taun ni..huhhu ape sudah jadi sekretariat konvo tau ni, awat sket je kedai, ayam golek yg jadi annual activity aku pun xde dah. what is happenning..hambar je, family aku pun terkejot.. T_T BTW, kiterang jalan je...layan...Pusing2, kol 1145 weol balek umah sewa, aku nak kne siap2...kne masok queue tok convo....




A Very Memorable day...my engagement day June 06,2008


Walaupun June telah berlalu, tetapi hatiku masih merasekan keceriaan hari pertunanganku... syukur aku panjatkan pada Allah yg Maha ESa..kerana mengizinkan majlis berlansung dgn lancar.alhamdulillah.

Terima kasih mak ayah, terime kaseh ibu ayah,


tersentuh hatiku bile ibu tunangku membahasakan dirinya "ibu" didepan.. setelah hampir 5 thn aku tunggu penerimaan itu.. rase nak mengalir air mate pun ade..tp nnt makeup cair plak..control..

lain btol perasaan bile dah jadi tunang orang... mak pun salu pesan, soh jage diri..jg hubungan. x nak mende x bek terjadi.. InsyaAllah aku akan jage sume tu. die terlalu istimewa, belum pasti ada pengganti yg same spt die..

Ya Allah, semoga jodoh kami kekal bersama, satukanlah kami pada disember ini...Amiiin




erm..sbenanye aku nak upload video tunang tapi..x ble plak..aku ni x pro lg selok belok blog ni..al maklumla beginner baru..nnt bile dah pro barula ble wat blog canggih sket..dah ngantok ni,esok aku keje lagi..sampai termimpi smlm esok holiday..hahha..mls tol nak g keje bile separuh hati tertinggal kat semenanjung...

tapi before end, aku nak ucapkn terima kaseh to all my family n future in law, my fiancee, neigbour yg dtg tolong kenduri aritu...member2 dr PPMSB...yg tolong abeskan lauk2 kenduri tu, nnt aku upload gambo korang makan kat blog ni..thanks for all da wishes..

hope to see everybody at my wedding on december..InsyaAllah... sama2la doa..